Svar på en fråga!

 
Svar: Hej de va ett tag sen du skrev men ja gärna så kan jag berätta :)
Ja varför har jag en kontaktperson... Jag tror att har haft en sen jag va 16! 
Men har haft samma person som soc sekreterare sen jag var 13-14... Jag tänker inte berätta detaljvis men ja för de första för familjeproblem.. Allt har inte funkat som de ska här hemma! För de andra att jag skolkade för mycket det första året i Sveriges tredje sämsta skola gransäter skolan!
 
Haha alltså jag förstår inte varför jag skolkade så mycket när jag började i gransäter.. När jag hade högsta betyget i vittra skolan i jakobsberg, men de blir väl så med vilka man umgås med eller hur man själv ser på saker och ting. Jag kan inte direkt skylla på de jag umgådes med eftersom jag bestämde själv för att ''skolka'' ,
Jag kanske ångrar att jag gjorde det men fortfarande var de mina bästa sista år i skolan!
 
Folk som har en kontaktperson kan ha de pågrund av: familjeproblem, skolproblem, alkoholproblem, om man tar droger, psyikiska problem, deprimation och m,m. 
 
Ja jag har ju redan skrivit om varför jag har de men har ju haft perioder när inget fungerar och är bara allmänt depp. men inget allvarligt! Så ja soc gav mig en kontaktperson för att jag ska komma igång med livet, alltså ta tag i skolan och så att jag inte sjunker ner igen, ja ni förstår!
 
En kontaktperson funkar så här.. Hur stora problem man har desto mer träffar man hon/han i veckan! Pratar om personliga och privata saker som en psykolog fast mycket mycket myyycket bättre, jag trivs iallafall!
Man gör saker t,ex : går på bio, äta ute, grönalund, spa, massage, gokart, naglar och m,m.. Man får bestämma själv vad man vill hitta på osv! 
 
Just nu träffar jag honom kanske bara 3 gånger i månaden eller mindre eller mer.. Jag har inget behov av de sådär längre och soc har avslutat! Mitt liv flyter på rätt bra nu! :)
 

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!